مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

برند
عناصر برند
برندهای مقلّد
تصویر برند
قصد خرید
تاریخچه برند
منشور هویت
پایان نامه مدیریت بازرگانی

رفتن به سایت اصلی

 

مقایسه اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی

فهرست مطالبفصل اول.. 11-1-مقدمه. 21-2- ضرورت و اهمیت انجام تحقیق.. 31-3-بیان مسئله. 31-4-قلمرو تحقیق.. 51-4-1- قلمرو موضوعی تحقیق.. 51-4-2- قلمرو مکانی تحقیق.. 51-4-3- قلمرو زمانی تحقیق.. 51-5-اهداف تحقیق.. 61-6- سؤال تحقیق.. 61-6-1– سؤال اصلی.. 61-6-2- سؤال های فرعی.. 61-7- فرضیه­های تحقیق.. 71-8- تعریف واژه­های کلیدی.. 71-8-1- تعریف مفهومی واژه­ها 71-9- خلاصه فصل.. 10فصل دوم.. 112-1- مقدمه. 122-2- قصد خرید.. 142-3- هویت برند.. 182-3-1- کلیات… 182-3-2- تاریخچه برند.. 192-3-3- از عصر تولیدگرایی به عصر برندمحوری.. 192-3-4- اهمیت برند.. 202-3-5- تعریف برند.. 222-3-6- فرآیند ایجاد برند.. 232-3-7- وجوه برند.. 242-3-7-1- برند دستاورد مجموعه­ای از رفتارهاست… 242-3-7-2- برند تنها در ذهن ماست… 242-3-8- ساختار برند.. 252-3-8-1- ساختار مشهود. 252-3-8-1- ساختار نامشهود. 252-3-9- مفهوم هویت برند.. 262-3-10- دیدگاه­های مختلف درباره­ ی هویت برند.. 272-3-11- ابعاد هویت… 272-3-12- منشور هویت… 282-3-12-1- پیکر. 282-3-12-2- شخصیت… 292-3-12-3- فرهنگ….. 312-3-12-4-رابطه. 312-3-12-5- بازتابش…. 322-3-12-6- خودانگاره. 322-3-13- منابع هویت برند.. 332-3-13-1- کلیات… 332-3-13-2- معیارهای انتخاب عناصر برند.. 332-3-13-3- نام برند.. 342-3-13-4- URL. 352-3-13-5- لوگو و نماد. 362-3-13-6- کاراکترها 382-3-13-7- شعار. 392-3-13-8- طنین.. 392-3-13-9- بسته­بندی.. 402-4- تصویر برند.. 412-5- تعریف کیفیت ادراک شده. 442-5-1- مفهوم ارزش از دیدگاه­های متفاوت… 442-5-1-1- مفهوم ارزش درک شده مشتری.. 452-5-1-2- مؤلفه­های ارزش از دید مشتری.. 482-5-1-3- چارچوب وسیله-نتیجه. 482-5-1-4- چارچوب مؤلفه­های ارزش…. 502-4-1-5- چارچوب نسبت هزینه- منفعت… 512-4-1-6- ابعاد كلیدی ارزش…. 532-6- برند مقلّد.. 552-5-1- انواع تقلید از برند.. 572-6- ملاحظات حقوقی در بحث برندسازی.. 582-6-1- مبحث علائم تجاری در حوزه­ی نام­ها 592-6-2- مباحث علائم تجاری در حوزه بسته­بندی.. 602-7- تحقیقات مشابه داخلی و خارجی.. 612-7-1- مطالعات انجام شده در داخل کشور. 612-7-2- مطالعات انجام شده در خارج کشور. 772-8- جمع­بندی پیشینه تجربی.. 892-8-1- جمع­بندی پیشینه­های تجربی داخلی.. 892-8-2- جمع­بندی پیشینه های تجربی خارجی.. 979-2- خلاصه فصل.. 103فصل سوم.. 1053-1- مقدمه. 1093-2- الگوی مفهومی تحقیق و فرضیه­ها 1093-3- روش تحقیق.. 1113-4- جامعه آماری.. 1113-5- حجم نمونه و روش نمونه‌گیری.. 1123-6- روش گردآوری داده‌‌ها 1133-6-1- مطالعات کتابخانه­ای و اینترنتی.. 1133-6-2- پرسشنامه. 1133-6-2-1- شرح پرسشنامه. 1133-7- انتخاب برند.. 1143-8- روایی ابزار پژوهش…. 1173-9- پایایی ابزار پژوهش (قابلیت اعتماد). 1173-10- ابزارها و روش­های تجزیه و تحلیل داده­ها 1183-11- خلاصه فصل.. 118فصل چهارم.. 1194-1- مقدمه. 1204-2- ویژگی­های جمعیت شناختی پاسخ­دهندگان و جامعه­آماری.. 1204-2-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت… 1204-2-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 1214-2-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل.. 1224-3- تحلیل استنباطی داده­ها 1234-3-1 – مدل­های اندازه­گیری.. 1244-3-1-1- مدل اندازه­گیری نام برند.. 1244-3-1-2- مدل اندازه­گیری لوگو و نماد. 1264-3-1-3- مدل اندازه­گیری کاراکتر. 1284-3-1-4- مدل اندازهگیری شعار و طنین.. 1304-3-1-5- مدل اندازه­گیری بسته­بندی.. 1324-3-1-6- مدل اندازه­گیری تصویر برند.. 1344-3-1-7- مدل اندازه­گیری ارزش درک شده. 1354-3-1-8- مدل اندازه­گیری قصد خرید.. 1364-3-2- آزمون همبستگی بین متغیرهای پژوهش…. 1374-3-3- آزمون فرضیات تحقیق.. 1384-3-3-1- آزمون الگوی مفهومی پژوهش با استفاده از مدل­یابی معادلات ساختاری.. 138    4-3-3-1-5- نتیجه آزمون مدل نهایی.. 1434-3-3-2- آزمون ویلکاکسون.. 1444-4- خلاصه فصل.. 147فصل پنجم… 1485-1- مقدمه. 1495-2- مرور مختصر بر روند پژوهش…. 1505-3- یافته­ها 1505-3-1- بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون مدل معادلات ساختاری.. 1505-3-2- بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون ویلکاکسون.. 1525-4- بحث و نتیجه­گیری.. 1525-5- پیشنهادات کاربردی.. 1575-6- محدودیت­های پژوهش…. 1595-7- پیشنهادات برای پژوهش­های آتی.. 159فهرست منابع و مأخذ.. 161منابع فارسی.. 162منابع خارجی.. 168ضمائم و پیوست­ها. 175

 

ضمائم و پیوست¬ها 175

پیوست1) پرسشنامه پژوهش 176

پیوست2) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون آلفای کرونباخ 182

پیوست3) همبستگی بین متغیرهای پژوهش 182

پیوست4) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون ویلکاکسون 183

پیوست5) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند اصلی پژوهش 185

پیوست6) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند مقلّد پژوهش 190

پیوست7) خروجی آزمون کلموگروف اسمیرنف 191

پیوست8) جدول کرجسی و مورگان و نیز کوهن 193

پیوست9) متن مصاحبه با خبرگان 193

پیوست1) پرسشنامه پژوهش 176

پیوست2) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون آلفای کرونباخ 182

پیوست3) همبستگی بین متغیرهای پژوهش 182

پیوست4) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون ویلکاکسون 183

پیوست5) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند اصلی پژوهش 185

پیوست6) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند مقلّد پژوهش 190

پیوست7) خروجی آزمون کلموگروف اسمیرنف 191

پیوست8) جدول کرجسی و مورگان و نیز کوهن 193

پیوست9) متن مصاحبه با خبرگان 193

چکیدهامروزه برند و نام تجاری یكی از مهم­ترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت­ها قرار دارد. برند، جزء جدانشدنی راهبرد بازاریابی شركت است و به­طور روزافزونی به­عنوان تنها دارایی مهم و منبع تمایز مورد توجه قرار می­گیرد. بدین ترتیب برندهای قوی، ارائه­دهنده­ی سود بیشتر همراه با ریسك كمتر به سهامداران هستند. از طرفی تقلید از برند یک استراتژی بازاریابی سودآور بر پایه­ی استفاده از شباهت­ها (بسته بندی، طراحی، نام برند، تبلیغات و غیره) به­منظور تسهیل پذیرش برند به­وسیله­ی مصرف­کننده است. برندهای مقلّد با تقلید از هویت برندهای اصلی، قصد ایجاد تصویر ذهنی مثبت و ارزش درک شده مثبت از محصول توسط مشتریان را دارند، تا از این طریق بتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند. لذا هدف این پژوهش اندازه­گیری میزان تأثیرگذاری هویت برند بر قصد خرید برندهای اصلی و مقلّد و همچنین موفقیت برندهای مقلّد در تقلید عناصر برندهای اصلی با توجه به نگرش دانشجویان دانشگاه مازندران است. روش انجام پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه مازندارن است. از نمونه­گیری طبقه­ای متناسب برای نمونه­گیری استفاده شد. حجم نمونه 389 نفر تعیین شد. در این پژوهش از پرسشنامه برای سنجش متغیرهای هویت برند، تصویر برند، ارزش درک شده و قصدخرید استفاده شده است. نتایج تحلیل عاملی تاییدی حاکی از داشتن روایی سازه پرسشنامه است. پایایی کل پرسشنامه­ با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ در دو برند اصلی و مقلّد به ترتیب 95/0 و  94/0 تعیین شد. داده­ها با استفاده از نرم­افزارSPSS20 و AMOS18 مورد آزمون قرار گرفت. فرضیه­های پژوهش با استفاده از آزمون­های مدل­سازی معادلات ساختاری و آزمون ویلکاکسون، مورد بررسی قرار گرفت. یافته­های پژوهش حاکی از آن است که هویت برند، اثر معناداری بر تصویر برند و ارزش درک شده در دو برند اصلی و مقلّد دارد. همچنین تصویر برند و ارزش درک شده اثر معناداری بر قصد خرید در دو برند داشته است. در نهایت مدل پژوهش مورد تایید قرار گرفت. همچنین آزمون ویلکاکسون، نشان داد که مصرف­کنندگان هویت، تصویر برند و ارزش درک شده ی برند اصلی را در مقایسه با برند مقلّد مثبت­تر ارزیابی می­کنند.

 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی ورزش 62 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی ورزش 62 صفحه فصل دوم پایان نامه اثربخشی ورزش مبانی نظری اثربخشی ورزش پیشینه تحقیق اثربخشی ورزش پیشینه داخلی اثربخشی ورزش پیشینه خارجی اثربخشی ورزش پیشینه پژوهش اثربخشی ورزش پیشینه نظری اثربخشی ورزش ادبیات…

شناسایی و اجرای آرای داوری طبق کنوانسیون نیویورک در ایران

شناسایی و اجرای آرای داوری طبق کنوانسیون نیویورک در ایران آرای داوری خارجی در ایران اجرای آرای داوری خارجی در ایران شناسایی آرای داوری خارجی در ایران پایان نامه اجرای آرای داوری خارجی در ایران شناسایی آرای داوری طبق کنوانسیون…

دانلود پاورپوینت آسیب های زلزله در شریان های حیاطی

دانلود پاورپوینت آسیب های زلزله در شریان های حیاطی پاورپوینت پیشگیری از آسیب های زلزله پاورپوینت آسیب های ناشی از زلزله پاورپوینت آسیب های زلزله در شریان های حیاطی پاورپوینت مقاوم سازی شریان های حیاطی در زلزله رفتن به سايت…

رویکردها و نظریات مربوط به عملکرد خانواده

رویکردها و نظریات مربوط به عملکرد خانواده ابعاد عملکرد خانواده نظریات عملکرد خانواده نظریه های عملکرد خانواده تحقیق درباره عملکرد خانواده مبانی نظری عملکرد خانواده مک مستر و بوئن رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی رویکردها و نظریات…

دانلود آزمون کلمه و رنگ استروپ گلدن 1987 با تفسیر و نحوه اجرا

دانلود آزمون کلمه و رنگ استروپ گلدن 1987 با تفسیر و نحوه اجرا کلمات کلیدی : آزمون کلمه و رنگ استروپ دانلود آزمون کلمه و رنگ استروپ تفسیر آزمون کلمه و رنگ استروپ نحوه اجرا آزمون کلمه و رنگ استروپ…

پاورپوینت فرهنگ واژه های جوشکاری

پاورپوینت فرهنگ واژه های جوشکاری پاورپوینت اصطلاحات جوشکاری پاورپوینت لغات تخصصی جوشکاری پاورپوینت زبان تخصصی جوش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فرهنگ واژه های جوشکاری جهت رشته معماری در قالب 49 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و جامع…

پایان نامه طلاق و طلاق عاطفی

پایان نامه طلاق و طلاق عاطفی پایان نامه طلاق پایان نامه طلاق عاطفی نظریه های طلاق عاطفی عوامل موثر بر طلاق عوامل موثر بر طلاق عاطفی عوامل موثر بر اختلافات زناشویی تاثیرات طلاق بر کودکان و زنان تاثیرات اختلافات زناشویی…

پاورپوینت ارئه دهنده راهکارهایی براي جذب دانش آموزان به نماز

پاورپوینت ارئه دهنده راهکارهایی براي جذب دانش آموزان به نماز پاورپوینت جذب دانش آموزان به نماز دانلود پاورپوینت جذب دانش آموزان به نماز پاورپوینت درباره جذب دانش آموزان به نماز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارئه دهنده راهکارهایی براي…

پاورپوینت عملکرد پی ها در هنگام زلزله

پاورپوینت عملکرد پی ها در هنگام زلزله دانلود پاورپوینت انواع پی ها پاورپوینت انواع پی های سطحی پاورپوینت عمق پی کنی ساختمان پاورپوینت پی منفرد با ستون فلزی دانلود پاورپوینت عملکرد پی ها در هنگام زلزله رفتن به سايت اصلي…

پاورپوینت زهکشی و شناخت آن

پاورپوینت زهکشی و شناخت آن دانلود پاورپوینت زهکشی و شناخت آن پاورپوینت آموزش زهکشی و شناخت آن پاورپوینت زهکشی و شناخت آن در کشاورزی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت زهکشی و شناخت آن جهت رشته گوناگون در قالب 21…

مبانی نظری سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک کامپیوتر

مبانی نظری سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک کامپیوتر گرافولوژی فارسی تحلیل شخصیت با دست خط گرافولوژی فارسی با استفاده از درخت تصمیم بررسی شخصیت فرد بر اساس دستنوشته فارسی بررسی خصوصیات فردی بر اساس دستنوشته فارسی گرافولوژی دست…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بها تمام شده خدمات با هزینه یابی بر مبنا فعالیت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بها تمام شده خدمات با هزینه یابی بر مبنا فعالیت مبانی نظری بها تمام شده خدمات با سیستم ABC دانلود مبانی نظری بها تمام شده خدمات با سیستم ABC پیشینه تحقیق بها تمام شده خدمات…

پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد سلامت سازمانی

پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد سلامت سازمانی مبانی نظری سلامت سازمانی پیشینه تحقیق سلامت سازمانی پیشینه داخلی سلامت سازمانی پیشینه خارجی سلامت سازمانی پیشینه پژوهش سلامت سازمانی پیشینه نظری سلامت سازمانی ادبیات نظری سلامت سازمانی چارچوب نظری سلامت…

شکل گیری و نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست و رابطه این سازمان با دولت

شکل گیری و نقش سازمانهای مردم نهاد در محیط زیست و رابطه این سازمان با دولت سازمانهای مردم نهاد رابطه سازمانهای مردم نهاد و دولت روند شکل گیری سازمانهای مردم نهاد سازمانهای غیردولتی زیست محیطی ایران شکل گیری و نقش…

گزارش کارآموزی (کارورزی) رشته حقوق در واحد کانون سردفتران و دفتریاران با عنوان قاچاق اطفال

گزارش کارآموزی (کارورزی) رشته حقوق در واحد کانون سردفتران و دفتریاران با عنوان قاچاق اطفال اطفال قاچاق اطفال قاچاق انسان در ایران دانلود گزارش کارآموزی (کارورزی) رشته حقوق در واحد کانون سردفتران و دفتریاران با عنوان قاچاق اطفال دانلود گزارش…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی مبانی نظری یادگیری الکترونیکی دانلود مبانی نظری یادگیری الکترونیکی پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ادبیات نظری یادگیری الکترونیکی فصل دوم پایان نامه یادگیری الکترونیکی مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ادبیات و مبانی…

پروپوزال ترویج و توسعه کشاورزی از طریق نظام مشارکت محلی

پروپوزال ترویج و توسعه کشاورزی از طریق نظام مشارکت محلی فرآیند توسعه كشاورزی توسعه کشاورزی در ایران ترویج و توسعه کشاورزی در ایران نحوه توسعه کشاورزی در ایران توسعه فعالیتهای کشاورزی ترویج فعالیتهای کشاورزی نمونه پروپوزال کشاورزی دانلود نمونه پروپوزال…

مفهوم آفات بومی و قرنطینه‌ای و چگونگی كار نظارت و مراقبت بر وضعیت آفات

مفهوم آفات بومی و قرنطینه‌ای و چگونگی كار نظارت و مراقبت بر وضعیت آفات آفات گیاهی قرنطینه نباتی قرنطینه داخلی قرنطینه نباتی در ایران جمع آوری آفات منطقه چگونگی صدور گواهی بهداشت نباتی مفهوم آفات بومی و قرنطینه‌ای و چگونگی…

پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت و مديريت شبکه در اينترنت

پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت و مديريت شبکه در اينترنت پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت احسان ملکیان دانلود پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت تالیف احسان ملکیان دانلود پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت دانلود پاورپوینت درس اصول مهندسی اینترنت دانلود پاورپوینت کتاب اصول مهندسی اینترنت…

پاورپوینت آشنایی با رشته تربیت بدنی

پاورپوینت آشنایی با رشته تربیت بدنی پاورپوینت رشته تربیت بدنی در دبیرستان پاورپوینت شغل های رشته تربیت بدنی پاورپوینت شرایط قبولی در رشته تربیت بدنی پاورپوینت درامد رشته تربیت بدنی چقدر است رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت های زندگی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت های زندگی فصل دوم پایان نامه مهارت های زندگی مبانی نظری مهارت های زندگی پیشینه تحقیق مهارت های زندگی پیشینه داخلی مهارت های زندگی پیشینه خارجی مهارت های زندگی پیشینه پژوهش مهارت های زندگی…

دانلود پاورپوینت فصل سوم هندسه و  استدلال ریاضی هفتم

دانلود پاورپوینت فصل سوم هندسه و  استدلال ریاضی هفتم پاورپوینت هندسه و استدلال هفتم پاورپوینت هندسه و استدلال پاورپوینت فصل هندسه و استدلال ریاضی هفتم پاورپوینت درس هندسه و استدلال ریاضی هفتم پاورپوینت درس هندسه و استدلال هفتم پاورپوینت ریاضی…

ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک

ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان پایان نامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی پایان نامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی…

پاورپوينت آشنایی با خطوط HOV

پاورپوينت آشنایی با خطوط HOV پاورپوينت HOV دانلود پاورپوينت HOV پاورپوینت درباره HOV رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنايي با خطوط HOV جهت رشته حمل و نقل در قالب 42 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و…

پاورپوینت معاملات درون گروهی

پاورپوینت معاملات درون گروهی پاورپوینت معاملات درون گروهی چیست پاورپوینت معاملات درون گروهی موجودی کالا پاورپوینت حذف معاملات درون گروهی پاورپوینت معاملات درون گروهی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معاملات درون گروهی جهت رشته حسابداری در قالب 34 اسلاید و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *